Bd. Iuliu Maniu Nr. 7 | Luni-Vineri 10.00 – 18.00

Ce este chiptuningul

 

Daca aveti o masina de serie si doriti sa aduceti ceva nou la ea, aveti la dispozitie varianta chiptuningului (stage  1).

Prin tuning puteti imbunatati performantele de fabrica ale masinii dumneavoastra.

 

Exista doua variante de tuning care pot fi aplicate separat sau pot fi combinate:

  • Remapare/software tuning: rescrierea softului de fabrica, respectiv modificarea hartilor de setari ale parametriilor de functionare ai motorului (de ex., fuel/air ratio, timing etc.). Acesta mai este denumit generic Stage 1.

 

  • Hardware tuning/tuning de motor: modificarea componentelor de motor prin inlocuirea subansamblelor de fabrica cu variante special concepute pentru imbunatatirea performantelor (de ex., turbina cu debit marit de aer, injectoare de capacitate mare, galerie de admisie cu inlet port marit, sistem de evacuare pentru un flux mai mare de gaze, pistoane forjate etc.) Acesta mai este denumit generic Stage 2, Stage 3 s.a.m.d si este destinat masinilor cu destinatie competitii sportive.

 

Varianta cea mai accesibila si des utilizata este remaparea sau chiptuningul (stage 1) intrucat nu necesita mult timp pentru implementare (aprox. 1-2h), nu necesita costuri ridicate si rezultatele sunt vizibile imediat, avand aplicatie pentru masini de uz zilnic in trafic urban. Beneficiul chiptuningului este cresterea puterii si a cuplului dezvoltate de motor fara nici o modificare fizica a componentelor acestuia.

 

Din fabrica, indiferent de brand, constructorii de masini utilizeaza versiuni de soft cu setari conservatoare ale parametriilor de functionare ai motorului, pentru a asigura o fiabilitate marita a motorului in cazul utilizarii unui combustibil de proasta calitate sau intretinerii precare a masinii (bujii vechi, ulei de motor vechi, filtre neschimbate la timp).

 

Astfel, din fabrica, motoarele nu sunt setate sa dezvolte putearea maxima pentru care sunt proiectate.

 

Remaparea stage 1 este operatiunea de rescriere a softului din calculatorul de motor al masinii cunoscut sub denumirea de ECU (Electronic Control Unit), DME sau DDE in functie de varianta de motorizare. Remaparea modifica setarile de fabrica ale softului (fuel/air ratio, avansul, timpul de injectie) permitand astfel motorului sa dezvolte un plus de putere si cuplu, crescand eficienta in functionare.

Daca modificarile de motor (de ex., inlocuirea turbinei, a injectoarelor sau a sistemului de evacuare) pot fi facute in orice garaj sau service de specialitate, este indicat ca modificarile de soft (remaparea) sa fie facute de profesionisti.

Un software modificat corespunzator va aduce un castig substantial de putere, un cuplu marit, o ardere mai eficienta a combustibilului, scazand astfel consumul de carburant si micsorand emisiile de noxe.

Follow us on Social Media