Bd. Iuliu Maniu Nr. 7 | Luni-Vineri 10.00 – 18.00

Chiptuning disponibil pentru BMW M2 F87 Competition si CS

tuning-bmw-m2 prv

Nu este chiar o noutate dar ca idee dupa cum stiti aceasta motorizare de BMW S55 3.0 benzina biturbo, cu electronica (ecu) Bosch Mevd 17.2.G o modificam de ceva ani buni pe Bmw M3 F80 si M4 F82/F83 si in varianta de 431hp dar si Competition de 450 hp. Bmw-ul M2 F87 abia incepand din 2018 a primit aceeasi motorizare, S55 odata cu varianta Competition, pana la acea vreme avand ca si motorizare N55 varianta de 3.0 benzina cu o singura turbina. Pe aceasta masina cei de la Bmw s-au gandit sa limiteze puterea pentru varianta Competition la 410 hp si 550nm iar pe varianta CS la 450 hp si 550nm. Ce au adaugat insa la acest motor S55 de M2 Competition ca si noutate este filtrul de particule pentru benzina cunoscut sub numele de OPF sau GPF (OTTO/GAS Particle Filter).

Dupa cum v-am obisnuit am testat si modificat si aceasta motorizare in diverse combinatii pana am ajuns la niste variante safe, puternice dar si fiabile.

Pentru moment resoftarea la aceasta masina necesita pentru prima scriere de soft, citirea ECU-lui in mod bench (pe pini fara interventie fizica/dezasamblare ecu) datorita protectiilor ce au venit odata cu update-ul BMW Ilevel 03/2018. Aceasta procedura poate dura pana la 2 ore.

Odata cu citirea si patch-uirea ECU-lui urmatoarele scrieri pot fi facute prin portul OBD in doar 2 minute.

20200617_224137

105599719_1079861242411384_241450692984170024_o 104739531_1077284432669065_3004047969893172542_o

104297478_1075348256196016_5560914180130611269_o 106076981_2686454138303163_8097156830659445676_o

Ca si la Bmw M3 si M4 valorile declarate de fabricant sunt mai mici decat cele reale. sau cel putin asta am observat prin masurarea masinilor fara modificari de vreo natura software sau hardware.

O sa luam un exemplu concret un BMW M2 Competition din 2019 cu o cutie DCT (dual clutch transmission) venit la noi pentru o resoftare stage 1. Iata ce am masurat ca timp dar ca si putere inainte si dupa chiptuning. Pentru aceste masuratori am folosit Dragy si DynoPro autovehiculul ruland pe strada in conditii reale de temperatura, presiune atmosferica, vant, aderenta..etc.

 

Valorile de putere si cuplu stock masurate au fost 431hp si 589nm iar in urma resoftarii s-au obtinut impreuna cu doua filtre K&N sport in carcasa originala 547hp si 693nm. Masina a rulat cu benzina de pompa MOL EVO 100 PLUS.

 

dyno bmw m2 competition

Timpii 100-200kmh masurati cu Dragy au fost urmatorii, stock 10.8 secunde iar cu remapare 7.5 secunde.

dragy 100-200 stock100-200kmh

Timpul masurat pe 402m a fost de 11.7 secunde, timp mai greu de obtinut datorita tractiunii spate (RWD) si a aderentei scazute.

400 m

UPDATE Stage 2 Bmw M2 F87 Competition

Pentru a trece la urmatorul nivel de putere masina a primit urmatoarele modificari: filtre sport in carcasa originala, charge pipe-uri de aluminiu (cele de fabrica cedeaza din cauza temperaturilor si a presiunii in timp fiind din plastic), pe partea de evacuare s-a optat pentru o evacuare full deCat (fara catalizator si fara OPF/GPF).

Pe stage 2 am obtinut pe aceasta motorizare 570hp si 710nm iar timpul 100-200kmh a fost de 6.7 secunde toate acestea cu benzina de pompa Mol EVO 100 PLUS.

m2 stage 2 m2 stage 2 100-200kmh

Urmeaza si Stage 2 RACE (racing fuel/102)…detalii in curand.

 

Pentru mai multe detalii privind preturi, modificari software si hardware sau pentru o programare in vederea resoftarii pentru aceasta motorizare nu ezitati sa ne contactati.